Strona: Publikacja / II Konferencja Naukowa - "Nauki o zarządzaniu i jakości wobec współczesnych wyzwań nauki i biznesu w turbulentnym otoczeniu"

Publikacja

red. Urszula Bysiewicz

W czasopismach naukowych (w języku angielskim)

 Edytorzy niżej wymienionych czasopism we współpracy z Komitetem Naukowym mogą zaprosić autorów wybranych pełnych tekstów artykułów lub rozszerzonych abstraktów (w języku angielskim) do przesłania tych prac do recenzji do redakcji czasopism (zgodnie z polityką i zasadami obowiązującymi w tych czasopismach). Edytorzy tych czasopism wyrazili zgodę na maksymalną liczbę artykułów, które mogą zostać zgłoszone w tych czasopismach:

  • International Journal for Quality Research – 3 artykuły (100 punktów)

http://www.ijqr.net/about.php

  • Oeconomia Copernicana – 2 artykuły (100 punktów)

https://journals.economic-research.pl/oc/Specialissues

  • Central European Management Journal –  3 artykuły (100 punktów)

https://journals.kozminski.edu.pl/journal/central-european-management-journal;

  • Humanities and Social Sciences – 3 artykuły (70 punktów)

https://journals.prz.edu.pl/hss

  • Silesian University of TechnologyOrganization and Management – 3 artykuły (70 punktów)

https://managementpapers.polsl.pl/ 

  • Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets – 3 artykuły (40 punktów)

http://arch.wz.uw.edu.pl/portale/journal-of-marketing-and-consumer-behaviour-in-emerging-markets

  • Marketing i Rynek - 2 artykuły (40 punktów)

https://www.pwe.com.pl/czasopisma/marketing-i-rynek

  • Modern Management Review – 3 artykuły (20 punktów) 

https://journals.prz.edu.pl/mmr

 

  • Do czasopism, które są indeksowane w bazie Scopus mogą zostać zaproszeni jedynie autorzy tekstów, które zostały zaprezentowane w sesji Paper Development CID Group Seminar (CID Seminar)
  • Na sesję CID Seminar autorzy mogą przesłać rozszerzony abstrakt w języku polskim lub angielskim, wystąpienie na sesji CID również może być w języku polskim lub angielskim
  • Do pozostałych czasopism zaproszeni mogą zostać autorzy tekstów zaprezentowanych w dowolnej sesji
  • Wszystkie szczegółowe informacje na temat warunków publikacji znajdują się na stronie konferencji
  • Opłata konferencyjna nie zawiera ewentualnych kosztów publikacji w czasopismach. Ponadto organizatorzy konferencji nie gwarantują publikacji artykułów w wymienionych powyżej czasopismach naukowych.

Rozdział w monografii (w języku polskim lub angielskim). Monografia wydana zostanie w 2025 roku

Wytyczne dotyczące przygotowania rozdziału do monografii oraz rozszerzonego abstraktu zamieszczone zostały poniżej.

Warunkiem opublikowania rozdziału w monografii jest uzyskanie pozytywnej recenzji.

Wytyczne dotyczące rozszerzonego abstraktu do sesji CID Seminar

  • Maksymalna długość tekstu dla abstraktu: 3 strony (nie wliczając bibliografii)
  • Tekst wyjustowany, marginesy 2,5cm,  odstęp pojedynczy, czcionka Times New Roman, 12pkt
  • Cytowana literatura powinna znaleźć się w bibliografii podana w alfabetycznym porządku
  • Dla abstraktu należy stosować przypisy zgodne ze stylem APA
  • Abstrakt należy przesłać na adres mailowy konferencji konf_bieszczady@prz.edu.pl
  • Jeżeli tekst zostanie zaproszony do  przesłania do recenzji w konkretnym czasopiśmie, autor zobowiązany jest do sformatowania go zgodnie z wymogami tego czasopisma

Wymogi edytorskie - rozdział w monografii

Jan  KOWALSKI[1]  (czcionka 10 pkt, pogrubiona, wyrównanie do lewej)

TYTUŁ ARTYKUŁU (CZCIONKA 14 PKT, WERSALIKAMI, WYŚRODKOWANY, POGRUBIONY, ODSTĘP PRZED AKAPITEM 42 PKT, PO 18 PKT)

Streszczenie tekstu 1 akapit zawierający 100-150 słów. Czcionka 9 pkt, wcięcia obustronne 0,5 pkt, wcięcie pierwszego wiersza 0,5 pkt, tekst wyjustowany.

Słowa kluczowe – trzy do pięciu słów kluczowych

 

  1. WPROWADZENIE (czcionka 10 pkt, wersalikami, pogrubiony, wysunięcie pierwszego wiersza 0,5cm, numerowany, odstęp przed akapitem 12 pkt, po akapicie 3 pkt)
  2. TYTUŁ ROZDZIAŁU (czcionka 10 pkt, wersalikami, pogrubiony, wysunięcie pierwszego wiersza 0,5cm, numerowany, odstęp przed akapitem 12 pkt, po akapicie 3 pkt)
  • Tytuł podrozdziału (czcionka 10 pkt, pogrubiony, wysunięcie pierwszego wiersza 0,75 cm, odstęp przed akapitem 6 pkt, po akapicie 3 pkt)

Rys. 1. Przykład rysunku i jego opisu (opis rysunku umieszczony  pod rysunkiem, czcionka 9 pkt, wyjustowany, obustronne wcięcia 0,5 cm, wysunięcie pierwszego wiersza 1 cm, odstęp przed akapitem 6 pkt, po akapicie 3 pkt)

 

Tabela 1.   Przykład tabeli i jej opisu (czcionka 9 pkt, wyjustowany, wysunięcie pierwszego wiersza 1 cm, odstęp przed akapitem 6 pkt, po akapicie 3 pkt)

 

 

Po tabeli należy zostawić odstęp 6 pkt

Przykład zapisu wzoru:

 

(1)

Wzór należy wyśrodkować, odstęp przed i po akapicie 3 pkt, numeracja wyrównana do prawej strony marginesu.

Przykłady cytowania – styl APA:

 

  • Nazwisko autora wpisywane jest w nawiasie okrągłym oraz rok ukazania się publikacji, numery stron podawane są w przypadku dosłownego cytowania tekstu. Zgodnie z Standardem APA nazwiska, rok oraz numery stron oddzielone są przecinkiem: (Kowalski, 1999).
  • Jeżeli publikacja posiada 2 autorów podajemy ich nazwiska oddzielone są przecinkiem: (Nowak, Kowalski, 2018)
  • Gdy publikacja posiada trzech, czterech lub pięciu autorów, w pierwszym cytowaniu wymieniamy wszystkich: (Nowak, Kowalski, Wiśniewska, Wójcik, Kowalczyk 2018) a przy następnych jedynie pierwszego zastępując pozostałych skrótem „i in.”: (Nowak i in., 2018)
  • Cytowanie jednocześnie dwóch lub więcej publikacji różnych autorów: Autorów wymieniamy w kolejności alfabetycznej, oddzielając odniesienia do ich publikacji średnikiem. (Buczak, 1999; Kowalski, 2018; Wiśniewski, 2013)
  • Cytowanie więcej niż jednej publikacji autora: Po nazwisku autora wpisujemy chronologicznie lata ukazania się publikacji (Nowak, 2013; Nowak, 2018)
  • Jeżeli obie publikacje zostały wydane w tym samym roku, po jego podaniu wpisuje się litery alfabetu. Socjolog jest to osoba, która potrafi wyzwolić się ze swoich bezpośrednich uwarunkowań i zobaczyć rzeczy w szerszym kontekście. (Nowak, 2013a; Nowak, 2013b).
  • Gdy autorzy noszą to samo nazwisko: Publikacje rozróżnia się stawiając pierwszą literę imienia przed nazwiskiem autora. (J. Nowak, 2018; Z. Nowak, 2016)
  • Gdy powołanie się na publikację ma pośredni charakter, należy podać dane źródła pierwotnego, następnie wyrażenie „za”, a na końcu dane źródła wtórnego, w którym podane zostało źródło pierwotne. (Nowak, 2013, za Kowalski 2015).
  • Powołując się na pracę zbiorową, należy podać nazwisko redaktora ze stosownym dopiskiem (red., red nauk.) ale w nawiasie kwadratowym, (Nowak, Kowalski [red. nauk.] 2013)
  • Akty prawne: wskazujemy początek tytułu np. ustawy, rozporządzenia (w bibliografii pojawia się pełny tytuł), autor może wskazać konkretny paragraf lub artykuł, który pojawia się jako strona (Ustawa, 2005, art. 35 ust. 1). Jeżeli autor wykorzystuje dwa lub więcej aktów prawnych z tego samego roku, wówczas podajemy pierwsze wyrazy tytułu aktu prawnego (Ustawa o Straży…, 2001, art. 1. par.4) .
  • W źródłach internetowych należy wskazać autora lub nazwę strony oraz datę opublikowania tekstu (MNiSW, 2018)
  • Cytowanie dosłowne: Gdy przytaczany fragment ma ponad 40 słów, należy umieścić go w osobnym akapicie z wcięciem (5 spacji), bez cudzysłowu oraz tekst powinien być poprzedzony i zakończony wolnym wierszem. Gdy przytaczany fragment jest krótszy niż 40 słów, należy umieścić go w linii właściwego tekstu, w cudzysłowu.

 

Wszystkie publikacje, na które autor się powołuje lub które przywołuje powinny znaleźć się w bibliografii na końcu pracy w stylu APA

 

LITERATURA zestawiona alfabetycznie (czcionka 10 pkt, wersalikami, pogrubiona, odstęp przed akapitem 12 pkt, po akapicie 3 pkt). W BIBLIOGRAFII PROSZĘ NIE STOSOWAĆ ŻADNEGO STYLU WYLICZENIA

Przykłady bibliografii:

  • Nazwisko autora, Inicjał imienia. (rok wydania). Tytuł książki. Miejsce wydania: Wydawnictwo.

Nowak, J. (2016). Współczesne problemy aksjologiczne. Warszawa: PWN.

  • Jeśli nazwisko autora odnosi się do kilku pozycji literatury, należy umieścić je w kolejności wydania, w miejsce nazwiska wpisując sześć łączników (——), np.:

Kowalski, A. (2016). Etyka życia codziennego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

—— (2018). Wartości codzienne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

  • W przypadku     powoływania się w tekście na pracę zbiorową pierwsze w opisie bibliograficznym jest wtedy nazwisko redaktora:

Nowak, A., Kowalski M., red. (2012). Współczesne problemy etyczne. Warszawa: PWN.

  • Opis bibliograficzny rozdziału w pracy zbiorowej przyjmuje taką oto formę:

Nowak, H. (2018). Etyka życia społecznego  [w:] Kowalski E., red., Etyka. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, s. 13-25

  • Z kolei opis bibliograficzny artykułu w czasopiśmie przybiera następującą formę:

Nowak, S. (2015). Płaszczyzna aksjonormatywna. “Studia etyczne” Nr 4.

  • Akty prawne :

Ustawa z 2.10.2005 o podatku dochodowym. Dz.U. 2005, nr 20, poz. 456, z późn. zm.

  • Opis dokumentu elektronicznego musi zawierać datę dostępu, źródło dokumentu, typ nośnika, wersję, np.:

 

Dykas S., Szewczyk M. (2015). Zróżnicowanie rozwoju ekonomicznego powiatów Polski Wschodniej, Miscellanea Oeconomicae, tom 1, nr 4, s. 34-87.

Porter M., Kramer M. (2011), Creating shared value, “Harvard Business Review”, vol., no. 1-2, pp. 62–77.

Staśkiewicz T. (2016). Co by się stało gdybyśmy wszyscy zostali wegetarianami? Naukowiec z Oxfordu szokuje prognozami [dostęp: 18.02.2018].

Dostęp w internecie: https://innpoland.pl/125943,co-by-sie-stalo-gdybysmy-wszyscy-zostali-wegetarianami-naukowiec-z-oxfordu-szokuje-prognozami

Jeśli artykuł ma numer DOI (Digital  Object  Identifier), należy podać go na końcu zapisu bibliograficznego.

 wymogi_edytorskie-rozdzial_w_monografii.pdf

ZASADY PRZYGOTOWANIA ROZDZIAŁU

 

  • Treść artykułu prosimy napisać w edytorze Word, czcionką Times New Roman, zachowując dla wszystkich akapitów pojedynczy odstęp między wierszami.
  • Preferowana objętość: 20 000 - 30 000 znaków (ze spacjami).
  • Układ referatu powinien być opracowany zgodnie ze schematem i według instrukcji.
  • Referaty powinny być napisane w formacie A4, przy czym należy zastosować następujące marginesy: górny i dolny – 5,3 cm, lewy i prawy – 4,1 cm. Nie należy wprowadzać numeracji stron.
  • Wszystkie rysunki, wykresy i tabele powinny być umieszczone bezpośrednio w tekście lub wypełniać całe strony (nie mogą przekraczać marginesów). Rysunki należy zgrupować.
  • Numery i tytuły rysunków, wykresów oraz tabel należy umieścić nad nimi (wyrównanie do lewej), a wskazanie źródła pod nimi (również wyrównanie do lewej).
  • Dla całego tekstu pracy należy stosować przypisy styl APA.

[1] Informacje o autorze: tytuł (stopień), imię i nazwisko, jednostka organizacyjna, uczelnia, miejscowość, adres uczelni, mail. Każdy z autorów jest zobowiązany do podania numeru ORCID. Instrukcja dla nieposiadających: https://www.ifj.edu.pl/library/open-access/materials/Instrukcja_ORCID.pdf

 

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję